Novinky

Pravda o dovolené na last minute

Doby, kdy Češi jezdili převážně na last minute, začínají být minulostí. Stále více roste počet těch, kteří si dovolenou objednávají na first minute. Podíl na této skutečnosti mají například tolik kritizované intervence ČNB, ale i to, že lidé začínají zjišťovat negativa spojená s last minute. Těmi jsou především:

  • malý výběr
  • horší typy ubytování
  • volné už jen horší lokality
  • přebrané hotely
  • problém sehnat ubytování pro vícečlenné rodiny
  • téměř vybrané luxusní dovolené
  • ne tak atraktivní cenové rozdíly

Nezapomeňte, že všichni chtějí být co nejblíže u moře, v kvalitním hotelu, se službami na vysoké úrovni a za dobrou cenu. Tyto hotely ale bývají vyprodány jako první. Zvláště to platí u luxusních 4 a 5 hvězdičkových hotelů. Nákup takovéhoto hotelu, ideálně na pláži a zvláště v hlavní sezóně, nenechávejte na poslední chvíli. Čím později kupujete dovolenou, tím je větší pravděpodobnost, že nebudete v blízkosti pláže a budete se muset spokojit s hotelem horší úrovně. Můžete také zjistit, že máte horší pokoj než ti, kteří si zájezd koupili dlouho dopředu. Pokud hotel nabízí různou kvalitu ubytování a cestovky se mají rozhodnout komu dát horší pokoj, dostane ho ten, kdo si zájezd objednal později. Neplatí sice vždy, ale …

 

Další nepříjemná věc, která se vám může stát, je, že vámi vybraný hotel je najednou vyprodaný. Říkáte si: „Nevadí, sice jsem ho moc chtěl/a, ale mám v záloze ještě 3-4 hotely, které jsou pro mě také přijatelné.“ V tu chvíli ale zjistíte, že je vyprodaný hotel jedna, dva, tři, čtyři i pět. Nechápete. Hledali jste hotely týdny a najednou jsou všechny pryč? Jak je možné, že se během jednoho okamžiku vyprodalo pět hotelů??? Odpověď je jednoduchá. Byla vyprodána místa v letadle. V nabídce jste mohli vidět mnoho volných hotelů, ale co jste neviděli bylo, že jsou k dispozici už pouze dvě místa v letadle. Takže stačilo, aby si zájezd koupil jeden manželský pár a desítky hotelů byly najednou vyprodané.

Neříkáme ale, že se nikdy nevyplatí nákup dovolené na poslední chvíli. Někdy chcete jet na dovolenou za každou cenu, ale máte jen omezené množství finančních prostředků. Váš sen se tak může uskutečnit jen díky lástům. Hrozně moc chcete vidět moře a je vám jedno kde budete spát, hlavně si potřebujete odpočinout a nabrat životní sílu. Právě pro vás jsou vhodné lásty, kdy můžete odjet na dovolenou za velmi příjemnou cenu.

Kdy se vyplatí čekat na last minute:

  • nechcete jet v konkrétním termínu. V práci si můžete vzít volno ze dne na den
  • nemáte vybranou konkrétní destinaci
  • nechcete jet v hlavní sezóně (zejména první týden v červenci) nebo kolem svátků
  • je vám jedno místo odletu
  • je vám jedno, kde budete ubytováni, dáváte přednost krajině před komfortem
  • vaším jediným kritériem je cena. Máte pevně daný rozpočet, za který nyní není v nabídce žádný zájezd

Rozhodnutí o tom, kdy kupovat zájezd, je pouze na vás. Doporučujeme ale nenechávat zájezdy na poslední chvíli, jestliže je pro vás jedním z hlavních faktorů kvalita.

 

Doporučení pro čekání na last minute:

  • jestliže chcete minimálně týden dovolené, vezměte si v práci volno raději 14 dní, abyste nebyli odkázáni na pevné datum a mohli čekat na výhodnou nabídku. Možná nakonec zjistíte, že za vámi přijatelnou cenu můžete odletět na 12 dní.
  • jestliže máte vybraný hotel, sledujte v průběhu několika týdnů, jak se jeho cena vyvíjí. Zjistíte, že směrem k hlavní sezóně roste i cena last minute. Zahrňte tuto skutečnost do svých očekávání.
  • pozor! Někdy se může stát, že cena hotelu jde s blížícím se termínem nahoru. Pokud je o hotel dlouhodobý zájem a cestovka má k dispozici již málo pokojů, může zvednout ceny. Nečekejte, že vždy půjde cena dolu!
  • vyberte si více hotelů, které jsou pro vás přijatelné, ideálně ve 2-3 termínech a 2-3 destinacích, abyste předešli problému s vyprodáním letenek.

 

A nezapomeňte, že www.findholiday.cz je vaším hlídacím psem. Stačí nám napsat mail, o jaký hotel máte zájem, a my vám budeme hlídat, zda u něj nedošlo ke snížení ceny! Zjistíte to tak dříve než budou přečíslované ceny u všech internetových agentur!